
Kjøpmannshuset – Service reinforcement
Joker consists of 466 retail stores spread across Norway, and celebrated its 20th anniversary in 2017. In conjunction with the
Organisational culture.
Clients: SalMar, Equinor, Essity, Aker Solutions, etc.
Organizational culture isn’t decreed; it’s created and evolved through daily behavior. Therefore, the ongoing conversation about what should characterize the organization, how it should be perceived, norms and rules, and what behaviors are acceptable is key.

Joker consists of 466 retail stores spread across Norway, and celebrated its 20th anniversary in 2017. In conjunction with the

Health, environment and safety is an important area for Posten and Bring to succeed in. The vision of no harm

Statoil ASA (now Equinor) is Norway’s largest private owned company, with offices and operations across the world. The organisation is

Nycomed is an international pharmaceutical company, headquartered in Zürich, Switzerland. The company has 12,000 employees worldwide and partners in more

Two years after the merger of Statoil and Hydro, the need arose to create a shared identity and understanding of

When Statoil (now Equinor) set out to improve its safety culture, the goal was clear: to deepen understanding of how

Å være tillitsvalgt kan være ensomt. Men ikke i Finansforbundet. “Hva forventes egentlig av meg som tillitsvalgt?” Det er kanskje det vanligste spørsmålet nyvalgte stiller

Siden 2009 har Equinor (Statoil) brukt pedagogiske verktøy og prosessdesign levert av Specifique i deres interne kurs om feltutvikling. Kjernen i Equinors virksomhet er utvinning

Statoil/Equinor er en krevende kunde, som gjør at vi hele tiden må finne nye løsninger. Vårt første oppdrag (2003) for Statoil var en klassisk, analog

Den mest sentrale delen av et arbeidsmiljø er menneskene, og hvordan de sammen skaper en kultur hvor hver enkelt føler seg verdsatt og involvert. Dette

I 2018 lanserte Statkraft sin nye strategi: Kraft til en grønn fremtid. Ambisjonen med denne strategien er å bli et ledende selskap innen fornybar energi

Statens vegvesen består av et direktorat og fem regioner, som alle mottar råd fra intern HR og forvaltningsavdelingen (HRA). Med ny ledelse og organisasjonsendringer på

Da Statoil (nå Equinor) ønsket å styrke sin konkurransedyktighet og forretningsforståelse, ble prosjektet Essentials of Competitive Strategy (ECS) lansert. Målet var å øke de ansattes

Én av ti arbeidstakere i kommunal sektor er borte fra jobben hver dag. KS og NAV samarbeider derfor om å bidra til å redusere sykefraværet.

European Venture Philanthropy Association (EVPA) er en engasjert samling av organisasjoner som deler samme visjon og et felles mål: å skape positiv samfunnsmessig påvirkning gjennom

The Norwegian Red Cross is a humanitarian movement based on volunteer work. Their purpose is to detect, prevent, and alleviate human suffering and distress and

The Norwegian Petroleum Directorate’s main goal is to contribute to the greatest possible value creation for society from the oil and gas industry through efficient

SalMar is one of Norway’s largest producers of farmed salmon, and operates in a highly competitive environment. The management team identified the need to strengthen

According to the Swedish Tax Agency, 91 billion Swedish kroner is paid out every year in unpaid wages – and the construction industry accounts for

Face-to-face discussions have their charm, but digital platforms often fit the bill just right. Navigating Flexibility, Involvement, and a Pandemic – we discovered the ‘Kinder

How to implement a global leader philosophy during a pandemic? In the wake of the Covid-19 crisis, Telenor has been at the forefront of leading

I takt med det grønne skiftet og økt satsing på fornybar energi, har Equinor utviklet et nytt læringsinitiativ: Developing Energy Projects (DEP). Kurset er et

Hvert år gis 140 000 ansatte i helseforetakene mulighet til å si sin mening om arbeidsmiljø og pasientsikkerhet gjennom å svare på medarbeiderundersøkelsen ForBedring. Litt

Sikkerhet og trygghet blant medarbeidere må alltid settes først, spesielt i selskaper som daglig opererer i miljøer med høy risiko og mange feilfeller. Equinor har

Som landets største nettselskap, med over 2 millioner kunder, har Elvia et viktig samfunnsoppdrag: å gi kraft til det fornybare samfunnet. Men samfunnets forventninger, krav

I det stadig skiftende landskapet av HMS-regelverk, er det blitt viktigere enn noensinne for bedrifter å implementere en omfattende strategi for etterlevelse og engasjement. Helse,

Kraftbransjen er i endring. Økende etterspørsel, forsyningssikkerhet og klimautfordringer gjør at nettselskaper må tenke nytt. Eksterne drivere sammen med behovet for digitalisering og innovasjon resulterer
SPECIFIQUE AS
Øvre Vollgate 9, 0158 Oslo, Norway
+47 906 68 635
[email protected]