Vi tror på endring gjennom læring og involvering.

Og at den beste tilnærmingen skjer gjennom refleksjon, diskusjon og erfaringsdeling.
Prosjektene våre beskriver best hva vi gjør.

KS – Ringvirkning

Ringvirkning er prosjektnavnet på et sentralt initiativ i regi av KS og omhandler behovet for å tenke nytt om landbrukets rolle i lokal samfunnsutvikling. Landbruket har potensiale til å gi viktige bidrag i lokal samfunnsutvikling, som eksempelvis: Flere og nye typer arbeidsplasser Nye næringer som skaper dynamikk Velferdstjenester og opplevelser

Les mer »

#Snillsnakk – antimobbing og nettvett

Utdanningsdirektoratet ønsker å forebygge og redusere mobbing blant ungdom og har derfor innvilget midler for tiltak på videregående skoler. Østfold fylkeskommune har tatt tak i denne muligheten og elev og lærlingombud, Henrikke Bugdø-Aarseth, leder arbeidet. I samarbeid med Østfold fylkeskommune har Specifique utarbeidet et kurs i nettvett/antimobbing, kalt #Snillsnakk. Konseptet

Les mer »

Lansering av Nespresso

Nespresso-historien startet med en enkel, men revolusjonerende idé: sett enhver i stand til å lage en perfekt kopp espressokaffe – med utsøkt crema, fristende aroma og fyldig smak, akkurat som dyktige baristaer. Nestlé Nespresso SA tok denne ideen og ble pioner i begrepet ”premium” porsjonskaffe. I dag er det lett

Les mer »

Vi i Posten og Bring

Å definere mål og strategier er krevende for alle virksomheter, men har i praksis ingen betydning hvis man ikke klarer å få virksomheten til å bevege seg i ønsket retning. Posten og Bring har definert som mål å bli et nordisk, integrert og industrialisert konsern med kundefokus og god gjennomføringskraft. For

Les mer »

Kjøpmannshuset – Forsterkning av et servicekonsept

Joker består av 466 butikker spredt over hele Norge, og feirer 20-årsjubileum i 2017. I sammenheng med jubileet inviterte Kjøpmannshuset alle kjøpmenn i Norge til en samling, der fokuset skulle være felles forståelse av servicekonsept og bærebjelker i Joker. Totalt 600 deltakere var samlet i samme rom, og inndelt i

Les mer »

TINE – Visjon og atferdsverdier

Specifique startet sitt samarbeid med TINE allerede i 2006, da med fokus på etisk forretningsdrift og tydelig verdiforankring. Senere har vi samarbeidet på innovasjonsområdet med bevisstgjøring og kompetanseutvikling internt. I 2013 lanserte TINE en ny visjon og justerte i den forbindelse også sine atferdsverdier. Specifique laget først et pedagogisk konsept

Les mer »

KS – Ringvirkning

Ringvirkning er prosjektnavnet på et sentralt initiativ i regi av KS og omhandler behovet for å tenke nytt om landbrukets rolle i lokal samfunnsutvikling. Landbruket

Les mer »

Lansering av Nespresso

Nespresso-historien startet med en enkel, men revolusjonerende idé: sett enhver i stand til å lage en perfekt kopp espressokaffe – med utsøkt crema, fristende aroma

Les mer »

Vi i Posten og Bring

Å definere mål og strategier er krevende for alle virksomheter, men har i praksis ingen betydning hvis man ikke klarer å få virksomheten til å

Les mer »
Ukategorisert
Lasse Jalling

Oljedirektoratet: Digital transformasjon

Oljedirektoratets hovedmål er å bidra til størst mulige verdier for samfunnet fra olje- og gassnæringen gjennom en effektiv og forsvarlig ressursforvaltning. Å utnytte teknologi er

Read More »
Prosessverktøy
Vidar Hofmo Bjølgerud - Senior Grafisk Designer / Rådgiver

The power of Tight-Loose-Tight

Hvordan implementere ny lederfilosofi globalt under en pandemi? I kjølvannet av Covid-19-krisen har Telenor stått i bresjen for hva som skal til for å lede

Read More »