Lederutvikling.

Kunder: Telenor, Equinor, PwC, Aker Solutions, Elvia m.m.

Vi vet fra voksenpedagogikken at læring for voksne har størst effekt når den er direkte knyttet til egen arbeidssituasjon. Vi har sterk tro på innsiktsdrevet endring – forståelse av rammer og kontekst, motivasjon til endring, innsikt om egen rolle og mulighet, kontinuerlig evaluering av verktøy og metoder osv. Samtidig vet vi at direkte kobling til egen arbeidshverdag er det mest effektive grunnlaget for atferdsendring.

Videre er variasjon i virkemidler en nøkkel for å få til atferdsendring over tid. Forskning viser også at voksne i stor grad lærer best gjennom å bli utfordret på egen kunnskap, dele erfaringer og diskutere seg fram til ny innsikt og beste løsning for en gitt utfordring.

Vil du lese om flere av våre prosjekter?

Helse, miljø og sikkerhet

Kunder: Equinor, Yara, Essity, Spekter, Røde Kors, Posten

Strategi-forankring

Kunder: Elvia, DNB, PwC, NRK, Bring

Strategi i praksis

Kunder: Statkraft, Hafslund, Moelven, Telenor

Verdier og etikk

Kunder: PwC, Tine, Hurtigruten, Møller

Organisasjons-kultur

Kunder: SalMar, Yara, Spekter, NRK, Hafslund, Oljedirektoratet

Arbeidsmiljø

Kunder: Spekter, Moelven, KS, SalMar, NAV

Innovasjon

Kunder: Innovasjon Norge, Tine

Lederutvikling

Kunder: Telenor, Equinor, PwC, Aker Solutions, Elvia

KS – Ringvirkning

Ringvirkning er prosjektnavnet på et sentralt initiativ i regi av KS og omhandler behovet for å tenke nytt om landbrukets rolle i lokal samfunnsutvikling. Landbruket

Les mer »

Field Development i Equinor

Siden 2009 har Equinor (Statoil) brukt pedagogiske verktøy og prosessdesign levert av Specifique i deres interne kurs om feltutvikling. Kjernen i Equinors virksomhet er utvinning

Les mer »
Arbeidsmiljø
Siri Tordal Norman

Yara HESQ – Safe by Choice

I det stadig skiftende landskapet av helse-, miljø- og sikkerhetsregelverk, er det blitt viktigere enn noensinne for bedrifter å implementere en omfattende strategi for etterlevelse

Read More »
Organisasjonskultur
Lasse Jalling

Kraftsamling for endring

Kraftbransjen er i endring. Økende etterspørsel, forsyningssikkerhet og klimautfordringer gjør at nettselskaper må tenke nytt.  Eksterne drivere sammen med behovet for digitalisering og innovasjon resulterer

Read More »