Lederutvikling.

Kunder: Telenor, Equinor, PwC, Aker Solutions, Elvia m.m.

Vi vet fra voksenpedagogikken at læring for voksne har størst effekt når den er direkte knyttet til egen arbeidssituasjon. Vi har sterk tro på innsiktsdrevet endring – forståelse av rammer og kontekst, motivasjon til endring, innsikt om egen rolle og mulighet, kontinuerlig evaluering av verktøy og metoder osv. Samtidig vet vi at direkte kobling til egen arbeidshverdag er det mest effektive grunnlaget for atferdsendring.

Videre er variasjon i virkemidler en nøkkel for å få til atferdsendring over tid. Forskning viser også at voksne i stor grad lærer best gjennom å bli utfordret på egen kunnskap, dele erfaringer og diskutere seg fram til ny innsikt og beste løsning for en gitt utfordring.

Vil du lese om flere av våre prosjekter?

Helse, miljø og sikkerhet

Kunder: Equinor, Yara, Essity, Spekter, Røde Kors, Posten

Strategi-forankring

Kunder: Elvia, DNB, PwC, NRK, Bring

Strategi i praksis

Kunder: Statkraft, Hafslund, Moelven, Telenor

Verdier og etikk

Kunder: PwC, Tine, Hurtigruten, Møller

Organisasjons-kultur

Kunder: SalMar, Yara, Spekter, NRK, Hafslund, Oljedirektoratet

Arbeidsmiljø

Kunder: Spekter, Moelven, KS, SalMar, NAV

Innovasjon

Kunder: Innovasjon Norge, Tine

Lederutvikling

Kunder: Telenor, Equinor, PwC, Aker Solutions, Elvia

Kultur og verdier i Hurtigruten

Hurtigrutens visjon er å være verdensledende på oppdagelsesreiser. I 2014-2015 iverksatte Hurtigruten en reposisjonering av sin merkevare, noe som blant annet ville sette nye og

Les mer »

People @ Statoil

Statoil ASA (i dag Equinor) er Norges største private selskap, med kontorer og aktiviteter internasjonalt. Selskapet er en viktig leverandører innen energi, hovedsakelig olje og

Les mer »

Tines innovasjonsreise

Melk er ikke bare melk. Melk er produktutvikling, teknologi, merkevarebygging, logistikksystemer og konkurranse. Steinhard konkurranse. Tines evne til å øke innovasjonskraften, håndtere raske endringer og

Les mer »

KS – Ringvirkning

Ringvirkning er prosjektnavnet på et sentralt initiativ i regi av KS og omhandler behovet for å tenke nytt om landbrukets rolle i lokal samfunnsutvikling. Landbruket

Les mer »

Lansering av Nespresso

Nespresso-historien startet med en enkel, men revolusjonerende idé: sett enhver i stand til å lage en perfekt kopp espressokaffe – med utsøkt crema, fristende aroma

Les mer »

Vi i Posten og Bring

Å definere mål og strategier er krevende for alle virksomheter, men har i praksis ingen betydning hvis man ikke klarer å få virksomheten til å

Les mer »
Arbeidsmiljø
Siri Tordal Norman

Yara HESQ – Safe by Choice

I det stadig skiftende landskapet av helse-, miljø- og sikkerhetsregelverk, er det blitt viktigere enn noensinne for bedrifter å implementere en omfattende strategi for etterlevelse

Read More »
Organisasjonskultur
Lasse Jalling

Kraftsamling for endring

Kraftbransjen er i endring. Økende etterspørsel, forsyningssikkerhet og klimautfordringer gjør at nettselskaper må tenke nytt.  Eksterne drivere sammen med behovet for digitalisering og innovasjon resulterer

Read More »