En felles digitaliseringsreise med Statoil/Equinor
Statoil/Equinor er en krevende kunde, som gjør at vi hele tiden må finne nye løsninger. Vårt første oppdrag (2003) for Statoil var en klassisk, analog
Verdier og etikk.
Kunder: PwC, Tine, Hurtigruten, Møller m.m.
De fleste organisasjoner har et verdisett men strever med å omsette verdiene i noe konkret og håndgripelig. Samtidig er verdier helt sentrale dersom man havner i situasjoner hvor det kan være fristende å ta snarveier, eller man står overfor vanskelige valg. Derfor bør bedrifter bruke minst like mye tid på å jobbe frem gode verdier som på å lage regler.
Statoil/Equinor er en krevende kunde, som gjør at vi hele tiden må finne nye løsninger. Vårt første oppdrag (2003) for Statoil var en klassisk, analog
Den mest sentrale delen av et arbeidsmiljø er menneskene, og hvordan de sammen skaper en kultur hvor hver enkelt føler seg verdsatt og involvert. Dette
I 2018 lanserte Statkraft sin nye strategi: Kraft til en grønn fremtid. Ambisjonen med denne strategien er å bli et ledende selskap innen fornybar energi
Statens vegvesen består av et direktorat og fem regioner, som alle mottar råd fra intern HR og forvaltningsavdelingen (HRA). Med ny ledelse og organisasjonsendringer på
Én av ti arbeidstakere i kommunal sektor er borte fra jobben hver dag. KS og NAV samarbeider derfor om å bidra til å redusere sykefraværet.
European Venture Philanthropy Association (EVPA) er en engasjert samling av organisasjoner som deler samme visjon og et felles mål: å skape positiv samfunnsmessig påvirkning gjennom
Det er økende pågang av henvendelser med ønske om nettvettkurs og foredrag. Mange skoler oppgir at de ønsker mer kunnskap om foreldre som veiledere og
Ringvirkning er prosjektnavnet på et sentralt initiativ i regi av KS og omhandler behovet for å tenke nytt om landbrukets rolle i lokal samfunnsutvikling. Landbruket
Utdanningsdirektoratet ønsker å forebygge og redusere mobbing blant ungdom og har derfor innvilget midler for tiltak på videregående skoler. Østfold fylkeskommune har tatt tak i
SalMar er et av Norges største oppdrettsselskaper, og omsetter for flere milliarder årlig. Samtidig er konkurransen sterk. Ledelsen identifiserte et behov for å styrke samspillet
91 milliarder svenske kroner betales hvert år ut i svarte lønner, ifølge beregninger av det svenske Skatteverket. Byggebransjen står for mesteparten. Det fuskes også med
Noen samtaler fungerer best når man er i samme rom. For andre fungerer det digitale formatet utmerket. Hvordan lykkes med Kinderegget Fleksibilitet + involvering +
Hvordan implementere ny lederfilosofi globalt under en pandemi? I kjølvannet av Covid-19-krisen har Telenor stått i bresjen for hva som skal til for å lede
Å være tillitsvalgt kan være ensomt. Men ikke i Finansforbundet. «Hva forventes egentlig av meg som tillitsvalgt?» Det er kanskje det vanligste spørsmålet nyvalgte stiller
Siden 2009 har Equinor (Statoil) brukt pedagogiske verktøy og prosessdesign levert av Specifique i deres interne kurs om feltutvikling. Kjernen i Equinors virksomhet er utvinning
Hvert år gis 140 000 ansatte i helseforetakene mulighet til å si sin mening om arbeidsmiljø og pasientsikkerhet gjennom å svare på medarbeiderundersøkelsen ForBedring. Litt
Sikkerhet og trygghet blant medarbeidere må alltid settes først, spesielt i selskaper som daglig opererer i miljøer med høy risiko og mange feilfeller. Equinor har
Som landets største nettselskap, med over 2 millioner kunder, har Elvia et viktig samfunnsoppdrag: å gi kraft til det fornybare samfunnet. Men samfunnets forventninger, krav
I det stadig skiftende landskapet av helse-, miljø- og sikkerhetsregelverk, er det blitt viktigere enn noensinne for bedrifter å implementere en omfattende strategi for etterlevelse
Kraftbransjen er i endring. Økende etterspørsel, forsyningssikkerhet og klimautfordringer gjør at nettselskaper må tenke nytt. Eksterne drivere sammen med behovet for digitalisering og innovasjon resulterer
Arbeidet i bransjeprogram IA i sykehus retter oppmerksomheten inn mot to hovedområder: langvarig og/eller gjentakende, hyppige fravær, «Tidlig og tett på» og forebyggende arbeidsmiljøarbeid, «Der skoen trykker». Bransjeprogram IA i
Fyll ut skjemaet så vi kan lære mer om deg og ditt behov.
Eller bare ring oss for en hyggelig prat.
SPECIFIQUE NORGE AS
Drammensveien 123, 0277 Oslo
+47 906 68 635
[email protected]