Lansering av Nespresso
Nespresso-historien startet med en enkel, men revolusjonerende idé: sett enhver i stand til å lage en perfekt kopp espressokaffe – med utsøkt crema, fristende aroma
Strategiforankring.
Kunder: Elvia, DNB, PwC, NRK, Bring m.m.
Skal en strategi ha effekt må de som skal gjennomføre den forstå hva som er bakgrunnen (hvorfor) og på hvilken måte strategien er nyttig i arbeidshverdagen (hvordan). Suksessfaktoren er å oversette “hvorfor” i noe konkret og nært slik at hele organisasjonen forstår både formål og innhold.
Vi bruker ofte tretrinnsmetodikken, dvs. å definere og forstå nåsituasjonen, konkretisere ønsket fremtidsposisjon, og deretter operasjonalisere veien fra nå til fremtid. Et sentralt element er at ansatte må få diskutere og reflektere over den situasjonen som selskapet er i, gjerne med utgangspunkt i en presentasjon av viktige drivere, trender i tiden eller hva konkurrenter gjør. Det er spesielt gunstig å ha slike samtaler på tvers av avdelinger, fordi horisonten forståelsen av omverdenen påvirkes av hvor i organisasjonen man hører hjemme.
Forankring dreier seg både om kommunikasjon og involvering. Hvilken del av organisasjonen som gjør hva, og når, må defineres for at en forankringsprosess skal bli vellykket. Derfor lager vi ofte et prosesskart som er delt inn i både nivåer og faser.
Nespresso-historien startet med en enkel, men revolusjonerende idé: sett enhver i stand til å lage en perfekt kopp espressokaffe – med utsøkt crema, fristende aroma
Å definere mål og strategier er krevende for alle virksomheter, men har i praksis ingen betydning hvis man ikke klarer å få virksomheten til å
Joker består av 466 butikker spredt over hele Norge, og feirer 20-årsjubileum i 2017. I sammenheng med jubileet inviterte Kjøpmannshuset alle kjøpmenn i Norge til
Specifique startet sitt samarbeid med TINE allerede i 2006, da med fokus på etisk forretningsdrift og tydelig verdiforankring. Senere har vi samarbeidet på innovasjonsområdet med
Helse, miljø og sikkerhet er et sentralt område for Posten og Bring å lykkes i. Visjonen om null skade skal ligge til bunn for alle
FINN.no er en kjent og sentral aktør i et marked i konstant endring. Men hvordan mestre kunsten å opprettholde FINNs identitet når strategier, ambisjoner og
I november 2015 inviterte FSE til SosEnt-konferansen i Operaens foajé. 370 personer deltok, deriblant private investorer, offentlig ansatte, politikere, ideelle organisasjoner, studenter og en lang
I et juridisk miljø innen bank- og finans holder det ikke å kunne jus. Du må kunne bank også. En forutsetning for å kunne utgjøre
NSB Kompetansesenter gjennomfører flere hundre kurs i året. De siste årene er det stilt stadig høyere krav til effektivitet og kostnadsbesparelser ved gjennomføring av ulike
Statoil/Equinor er en krevende kunde, som gjør at vi hele tiden må finne nye løsninger. Vårt første oppdrag (2003) for Statoil var en klassisk, analog
Den mest sentrale delen av et arbeidsmiljø er menneskene, og hvordan de sammen skaper en kultur hvor hver enkelt føler seg verdsatt og involvert. Dette
I 2018 lanserte Statkraft sin nye strategi: Kraft til en grønn fremtid. Ambisjonen med denne strategien er å bli et ledende selskap innen fornybar energi
Statens vegvesen består av et direktorat og fem regioner, som alle mottar råd fra intern HR og forvaltningsavdelingen (HRA). Med ny ledelse og organisasjonsendringer på
Én av ti arbeidstakere i kommunal sektor er borte fra jobben hver dag. KS og NAV samarbeider derfor om å bidra til å redusere sykefraværet.
European Venture Philanthropy Association (EVPA) er en engasjert samling av organisasjoner som deler samme visjon og et felles mål: å skape positiv samfunnsmessig påvirkning gjennom
Hvert år gis 140 000 ansatte i helseforetakene mulighet til å si sin mening om arbeidsmiljø og pasientsikkerhet gjennom å svare på medarbeiderundersøkelsen ForBedring. Litt
Sikkerhet og trygghet blant medarbeidere må alltid settes først, spesielt i selskaper som daglig opererer i miljøer med høy risiko og mange feilfeller. Equinor har
Som landets største nettselskap, med over 2 millioner kunder, har Elvia et viktig samfunnsoppdrag: å gi kraft til det fornybare samfunnet. Men samfunnets forventninger, krav
I det stadig skiftende landskapet av helse-, miljø- og sikkerhetsregelverk, er det blitt viktigere enn noensinne for bedrifter å implementere en omfattende strategi for etterlevelse
Kraftbransjen er i endring. Økende etterspørsel, forsyningssikkerhet og klimautfordringer gjør at nettselskaper må tenke nytt. Eksterne drivere sammen med behovet for digitalisering og innovasjon resulterer
Arbeidet i bransjeprogram IA i sykehus retter oppmerksomheten inn mot to hovedområder: langvarig og/eller gjentakende, hyppige fravær, «Tidlig og tett på» og forebyggende arbeidsmiljøarbeid, «Der skoen trykker». Bransjeprogram IA i
Fyll ut skjemaet så vi kan lære mer om deg og ditt behov.
Eller bare ring oss for en hyggelig prat.
SPECIFIQUE NORGE AS
Drammensveien 123, 0277 Oslo
+47 906 68 635
[email protected]