Verdier og etikk.

Kunder: PwC, Tine, Hurtigruten, Møller m.m.

De fleste organisasjoner har et verdisett men strever med å omsette verdiene i noe konkret og håndgripelig. Samtidig er verdier helt sentrale dersom man havner i situasjoner hvor det kan være fristende å ta snarveier, eller man står overfor vanskelige valg. Derfor bør bedrifter bruke minst like mye tid på å jobbe frem gode verdier som på å lage regler.

Vil du lese om flere av våre prosjekter?

Helse, miljø og sikkerhet

Kunder: Equinor, Yara, Essity, Spekter, Røde Kors, Posten

Strategi-forankring

Kunder: Elvia, DNB, PwC, NRK, Bring

Strategi i praksis

Kunder: Statkraft, Hafslund, Moelven, Telenor

Verdier og etikk

Kunder: PwC, Tine, Hurtigruten, Møller

Organisasjons-kultur

Kunder: SalMar, Yara, Spekter, NRK, Hafslund, Oljedirektoratet

Arbeidsmiljø

Kunder: Spekter, Moelven, KS, SalMar, NAV

Innovasjon

Kunder: Innovasjon Norge, Tine

Lederutvikling

Kunder: Telenor, Equinor, PwC, Aker Solutions, Elvia

KS – Ringvirkning

Ringvirkning er prosjektnavnet på et sentralt initiativ i regi av KS og omhandler behovet for å tenke nytt om landbrukets rolle i lokal samfunnsutvikling. Landbruket

Les mer »

Field Development i Equinor

Siden 2009 har Equinor (Statoil) brukt pedagogiske verktøy og prosessdesign levert av Specifique i deres interne kurs om feltutvikling. Kjernen i Equinors virksomhet er utvinning

Les mer »
Arbeidsmiljø
Siri Tordal Norman

Yara HESQ – Safe by Choice

I det stadig skiftende landskapet av helse-, miljø- og sikkerhetsregelverk, er det blitt viktigere enn noensinne for bedrifter å implementere en omfattende strategi for etterlevelse

Read More »
Organisasjonskultur
Lasse Jalling

Kraftsamling for endring

Kraftbransjen er i endring. Økende etterspørsel, forsyningssikkerhet og klimautfordringer gjør at nettselskaper må tenke nytt.  Eksterne drivere sammen med behovet for digitalisering og innovasjon resulterer

Read More »