Lansering av Nespresso
Nespresso-historien startet med en enkel, men revolusjonerende idé: sett enhver i stand til å lage en perfekt kopp espressokaffe – med utsøkt crema, fristende aroma
Strategic alignment.
Clients: Equinor, YIT, PwC, NRK, Bring, etc.
For a strategy to be effective, the people implementing it must understand the rationale (why) and how the strategy is useful in their daily work (how). The key to success is translating the “why” into something tangible and relatable so that the entire organization understands both its purpose and meaning.
We often use the three-step approach, which entails defining and understanding the current situation, specifying the desired outcome, and then operationalising the path from the present to the future. A central element is that employees must discuss and reflect on the company’s current situation, preferably based on key drivers, current trends, or what competitors are doing. It’s particularly beneficial to have such discussions across departments, as one’s perspective and understanding of the external environment is influenced by their position within the organisation.
Alignment is about communication and involvement. Which part of the organization does what, and when, needs to be defined for an alignment process to be successful. That’s why we often create a process map that is divided into both levels and phases.
Nespresso-historien startet med en enkel, men revolusjonerende idé: sett enhver i stand til å lage en perfekt kopp espressokaffe – med utsøkt crema, fristende aroma
Å definere mål og strategier er krevende for alle virksomheter, men har i praksis ingen betydning hvis man ikke klarer å få virksomheten til å
Joker består av 466 butikker spredt over hele Norge, og feirer 20-årsjubileum i 2017. I sammenheng med jubileet inviterte Kjøpmannshuset alle kjøpmenn i Norge til
Specifique startet sitt samarbeid med TINE allerede i 2006, da med fokus på etisk forretningsdrift og tydelig verdiforankring. Senere har vi samarbeidet på innovasjonsområdet med
Helse, miljø og sikkerhet er et sentralt område for Posten og Bring å lykkes i. Visjonen om null skade skal ligge til bunn for alle
FINN.no er en kjent og sentral aktør i et marked i konstant endring. Men hvordan mestre kunsten å opprettholde FINNs identitet når strategier, ambisjoner og
I november 2015 inviterte FSE til SosEnt-konferansen i Operaens foajé. 370 personer deltok, deriblant private investorer, offentlig ansatte, politikere, ideelle organisasjoner, studenter og en lang
I et juridisk miljø innen bank- og finans holder det ikke å kunne jus. Du må kunne bank også. En forutsetning for å kunne utgjøre
NSB Kompetansesenter gjennomfører flere hundre kurs i året. De siste årene er det stilt stadig høyere krav til effektivitet og kostnadsbesparelser ved gjennomføring av ulike
Statoil/Equinor is a demanding customers, which means that Specifique constantly has to figure out new and improved solutions to the customer’s needs. Our first assignment
The most important part of a work environment is the people, and how they together create a culture where each individual feels valued and involved.
In 2018, Statkraft launched its new strategy: Powering a Green Future. The ambition of this strategy is to become a leading company in renewable energy
One in ten employees in the public sector is absent from work every day. KS and NAV are therefore working together to help reduce sick
The European Venture Philanthropy Association (EVPA) is a lively community of organisations sharing the same vision and a common goal: creating positive societal impact through
There is an increasing demand for educational sessions focused on internet awareness, reflecting the need for greater insight into guiding and mentoring children in the
Hvert år gis 140 000 ansatte i helseforetakene mulighet til å si sin mening om arbeidsmiljø og pasientsikkerhet gjennom å svare på medarbeiderundersøkelsen ForBedring. Litt
Sikkerhet og trygghet blant medarbeidere må alltid settes først, spesielt i selskaper som daglig opererer i miljøer med høy risiko og mange feilfeller. Equinor har
Som landets største nettselskap, med over 2 millioner kunder, har Elvia et viktig samfunnsoppdrag: å gi kraft til det fornybare samfunnet. Men samfunnets forventninger, krav
I det stadig skiftende landskapet av helse-, miljø- og sikkerhetsregelverk, er det blitt viktigere enn noensinne for bedrifter å implementere en omfattende strategi for etterlevelse
Kraftbransjen er i endring. Økende etterspørsel, forsyningssikkerhet og klimautfordringer gjør at nettselskaper må tenke nytt. Eksterne drivere sammen med behovet for digitalisering og innovasjon resulterer
Arbeidet i bransjeprogram IA i sykehus retter oppmerksomheten inn mot to hovedområder: langvarig og/eller gjentakende, hyppige fravær, «Tidlig og tett på» og forebyggende arbeidsmiljøarbeid, «Der skoen trykker». Bransjeprogram IA i
SPECIFIQUE NORGE AS
Drammensveien 123, 0277 Oslo, Norway
+47 906 68 635
[email protected]